Szenvedélyem és életem a peca. Olyan nekem ez a sport, mint Gombóc Artúrnak a csokoládé, a lényeg, hogy sok legyen belőle. J

Mi a kedvenc horgász módszerem? Nehéz lenne megmondani. Minden egyes technikának megvan a maga szépsége, érdemes többet kipróbálni, tapasztalatból mondom „soha nem késő elkezdeni”!

Hat-hét éves lehettem, mikor „megfertőzött” a békés halak horgászatának izgalmas világa s őszintén megmondom, nem hittem volna, hogy tudok majd, más módszert is annyira szeretni, mint azt…

 

Induljak, ne induljak?

2010 márciusában betegen feküdtem az ágyamban hasamon a laptoppal, és a gyógyulás gyorsításának érdekében horgászcikkek olvasásával ütöttem el az időt. Ide-oda szörföztem az oldalak között, mikor is véletlenül (vagy a sorsnak köszönhetően?) ráakadtam egy versenyfelhívásra: „I. Eurohorgász Női Part Pergető Kupa”. Elolvastam, majd bezártam majd megint elolvastam, majd megint bezártam. Vegyes érzések cikáztak bennem: egyrészt, furcsának tartottam, hogy egy olyan ember, aki 2010 februárjában tartott pergető pálcát életében először a kezében, aki még sosem vett részt versenyen, és aki jelenleg is betegen nyomja az ágyat, elinduljon ezen a kupán. Másrészt viszont, örömöm leírhatatlan volt, külön Nőknek szervezett horgászverseny??? „Micsoda nemes gesztus, micsoda kezdeményezés!!!”

Végül úgy döntöttem, hogy telefont ragadok, felhívtam a verseny főszervezőjét, Kalacsi Jánost. Nem akartam hinni a fülemnek, mikor a vonal másik végén lévő, udvarias, kedves hangú férfi közölte velem, hogy abban az esetben, ha nem gyógyulnék meg, a befizetett nevezési díjat visszautalja, illetve természetesen egy szép oklevelet is küld számomra. Hűha, ennek a fele sem tréfa, gondoltam magamban! Ahol ilyen szeretettel fogadják az embert, oda kérem, el kell menni!!!

Szerencsére, a horgász szellem erősebb volt bennem, mint a vírus, így végül is, részt tudtam venni a Női pergető kupán. Igaz halat nem sikerült fognom, de győztesnek éreztem magam, mert a baráti hangulat, a főszervező és a szponzorok bőséges ajándékcsomagja, a csodálatos ebéd, mind hozzájárultak, hogy egy vidám napot áthorgászva, rátaláljak egy új, kalandokban és akciókban gazdag módszerre, a pergetésre.

Többé nem kérdés, indulok!

Ezek után, nem volt kérdés, hogy elinduljak-e az első ízben megrendezésre kerülő, három fordulóból álló Daiwa-Eurohorgász Parti Pergető Kupán. Óriási izgalmakkal készültem az első körre, melynek május 16-án, a Robinson szigetek adott otthont (www.robinsonszigetek.hu). Nem kis meglepetésemre a halözön helyett özönvíz fogadott minket a versenyen. Szécsény városától nem messze fekvő nádasokkal szegélyezett csatornarendszeren 51 társammal vallattuk a vizet. Halat megint csak nem sikerült fognom, de a hangulat rendkívüli volt. A négy órán át, megállás nélkül nyakamba zúduló esővíz, komolyan, olyan érzést keltett, mintha a Niagara vízesés aljában pergetnék J

 

Wobbler óriással Nagybivalyoson

A májusi „szécsényi monszun” után, szerencsére augusztus 15-én a II. fordulónak helyet adó Nagybivalyosi SII. Felső Nagyhalas tavon (www.nagybivalyos.hu/horgaszto) már „európai” időjárási körülmények között zajlott a verseny J

A reggeli is sejtette, hogy kivételes napnak nézünk elébe, ugyanis a Szervezők megint kitettek magukért és strucctojásból!!! készült, rántotta különlegességgel vendégeltek meg minden horgászt és kísérőt.

A verseny kezdetét jelző dudaszó után pár perccel már zajlott is az első akció. Sajnos sem a halat, sem a boldog horgászt nem volt módom megnézni, mert roppant módon koncentráltam, hogy ezen alkalommal, sikerüljön már végre botomon kívül is fognom valamit. Sorra cserélgettem a körforgókat, kanalakat, woblereket, de semmi. Ott álltam a vízparton, egy akciókkal teli világban, hallottam, ahogy a távolabb álló versenytársak keze alatt a nagy csukáktól csobog a víz, láttam, ahogy a Stáb, a meleg ellenére, energiát nem kímélve, megállás nélkül rohan egyik fárasztási helyszíntől a másikig (Riporter: Békési János, Kamerawoman: Sári Boglárka, Kameraman: Szabó Ádám), éreztem, itt az idő „most vagy soha”!

FOLYTATÁS KÖVETKEZIK!!!!!!!!!!!!!!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://doricarp.blog.hu/api/trackback/id/tr112528687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barta Team 2011.01.28. 09:55:18

Gratulálok Dori!!Szépségdijat érdemel a csuka!Nagyon gratulálpk hozzá!Puszi!!

Doricarp 2011.01.30. 21:50:18

@Barta Team: Ciao Balázs!
Nagyon nagyon köszönöm, hogy megnézted, meg hogy írtál! Láttad a Gerézdi peca cikket? Annyira jó volt, örülök, hogy elmentünk, hogy találkoztunk Veled és hogy ennyi szép pocakost fogtunk :))))
süti beállítások módosítása